Overslaan naar inhoud

Algemene Voorwaarden

Betalingsverplichting

De prijs van het abonnement zoals vermeld staat op het aanbod dient maandelijks via domiciliëring te worden betaald. De prijzen voor bijkomende diensten kunnen geraadpleegd worden op de prijzen pagina.

Prijzen

Opzegvoorwaarden

Het HomeComfort abonnement is een overeenkomst van onbepaalde duur die steeds kan opgezegd worden met inachtneming van de opzeggingstermijn van 1 maand.

Klachtenprocedure

Klachten kunnen steeds gemeld worden aan Jaimy via e-mail of telefoon of via het ODR-platform van de Europese Commissie via volgende link: http://ec.europa.eu/odr.

Contactgegevens

Naam: Jaimy NV

Adres: Rogierplein 11, 1210 Brussel

Ondernemingsnummer: 0699.693.365

Btw-nummer: BE 0699.693.365.

Telefoonnummer: +32 (0)2 615 14 17

E-mailadres: homecomfort@jaimy.be

Algemene voorwaarden voor klanten

Artikel 1. Definities


In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:


  1. JAIMY: Jaimy NV, naamloze vennootschap waarvan de maatschappelijke zetel gevestigd is aan het Rogierplein 11, 1210 Brussel, ingeschreven in het Rechtspersonenregister van Brussel en bij de Kruispuntbank voor ondernemingen onder het Ondernemingsnummer 0699.693.365 en met btw-nummer BE 0699.693.365.
  2. Website: De website van JAIMY, toegankelijk op het adres https://homecomfort.be en afgeleiden ontwikkeld en uitgebaat door JAIMY.
  3. Klant: iedere natuurlijke persoon die, uitsluitend voor niet-beroepsmatige doeleinden, de Overeenkomst aangaat met JAIMY.
  4. Overeenkomst: Elke overeenkomst tussen JAIMY en de Klant omtrent de dienstverlening van JAIMY HomeComfort, door het invullen van het abonnement formulier.
  5. Dienst: JAIMY voorziet in het samenbrengen van Professionele Dienstverleners en Klanten op basis van de Overeenkomst. De Dienst en te leveren prestaties door de Professionele Dienstverlener hangt af van de modaliteiten van de Overeenkomst. 
  6. Professionele Dienstverlener: De onderneming die gecontacteerd wordt door JAIMY in het kader van het uitvoeren van de Overeenkomst. De onderneming wordt geselecteerd door JAIMY op basis van hun kwaliteiten en benodigde certificaten voor het uitvoeren van de Dienst.


Artikel 2. Toepassingsgebied


2.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op de Overeenkomst ‘JAIMY HomeComfort’, waarvan ze integraal deel uitmaken, gesloten tussen de Klant en JAIMY.


2.2. Om een Overeenkomst te sluiten, moet de Klant minstens 18 jaar oud zijn. Mocht JAIMY vaststellen dat de aanvraag voor een abonnement alsnog werd geplaatst door een minderjarige, behoudt JAIMY zich het recht om dergelijke aanvraag te weigeren.


2.3. De gesloten overeenkomst is slechts van toepassing voor één wooneenheid. In geval van een gedeelde verwarmingsketel voor een appartementsgebouw kan er een HomeComfort abonnement voor onderhoud afgesloten worden door één van de (mede-)eigenaars of bewoners. De responselijn en safety check als vermeld onder kunnen slechts op één en dezelfde appartement worden toegepast, met name op wiens naam het abonnement staat.


Artikel 3. Doel en duur van de Overeenkomst


3.1. De aangeboden Diensten, inclusief de vermelde prijzen, gelden als een vrijblijvend aanbod dat door de Klant aanvaard kan worden. Het aanbod bevat een zo volledig en nauwkeurig mogelijke omschrijving van de aangeboden diensten. JAIMY kan echter niet voorkomen dat er soms een vergissing wordt gemaakt. Kennelijke vergissingen in het aanbod binden JAIMY niet.


3.2. De Overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde duur en treedt in werking op de  datum van ondertekening. Dit houdt in dat het eerste onderhoud niet gepland kan worden voor het einde van de wachtperiode, tenzij anders schriftelijk is overeengekomen. 

De Overeenkomst wordt beëindigd van zodra de Klant of JAIMY de Overeenkomst opzegt overeenkomstig artikel 14.


3.3. De Klant heeft het recht om de Overeenkomst te herroepen binnen veertien (14) dagen vanaf het ondertekenen van de Overeenkomst. De herroeping gebeurt overeenkomstig artikel 13.


3.4. Voor het plannen van een onderhoud van de verwarmingsinstallatie of een Safety Check is een wachtperiode van 30 dagen te rekenen vanaf de datum van ondertekening van de Overeenkomst. 


Artikel 4. Diensten: HomeComfort Club, onderhoud van de verwarmingsinstallatie, en Safety Check


4.1. De Dienst HomeComfort Club:


  • De Klant kan een herstelling of beveiliging interventie aanvragen via de HomeComfort Club responselijn, 24u/24u, 7 dagen op 7. Afhankelijk van de beschikbaarheid van de Professionele Dienstverleners, en de urgentie van het soort interventies, doen we er alles aan om u zo snel mogelijk te helpen. Wij streven er naar dat een Professionele Dienstverlener binnen 48u na uw aanvraag contact met u zal opnemen. De Professionele Dienstverlener zal u het tijdsbestek meedelen binnen dewelke hij bij u kan langskomen.
  • Interventies worden aangerekend aan de op dat ogenblik geldende verplaatsingskosten, tarieven en uurlonen van de Professionele Dienstverlener, die vooraf door de Professionele Dienstverlener aan u zullen worden meegedeeld. De interventies dienen met bancontact of via de Pro App te worden betaald aan de Professionele Dienstverlener, voor de uitvoering. Wij informeren u dat, mocht u gebruik maken van uw herroepingsrecht, de reeds uitgevoerde werken steeds aangerekend zullen worden.
  • Nutteloze verplaatsingen van de Professionele Dienstverlener (bijvoorbeeld indien u niet thuis bent op het afgesproken moment) worden eveneens gefactureerd aan voormelde bedragen. Extra verplaatsingen die nodig zijn door een foute diagnose of het ontbreken van wisselstukken worden niet gefactureerd.
  • Vervangonderdelen zijn niet in de prijs van de interventie begrepen en worden u gefactureerd aan de bruto catalogusprijs van de fabrikant die ze heeft geleverd. Indien op basis van de richtlijnen van de fabrikant het vervangonderdeel niet door de Professionele Dienstverlener mag geplaatst worden (bijvoorbeeld de brander), dan zal u een afspraak moeten maken met een technieker van de fabrikant om het onderdeel te laten plaatsen. Desgevallend zal voor de interventie van de Professionele Dienstverlener het betrokken forfait aangerekend worden. De kosten van de fabrikant worden niet door ons vergoed.
  • De betaling van de interventies gebeurt rechtstreeks aan de Professionele Dienstverlener die ter plaatse is gekomen om u te helpen. Indien u een factuur ontving wegens een nutteloze verplaatsing zoals hierboven vermeld en deze niet heeft betaald voor de vervaldag, dan sturen wij u een eerste herinnering. De kosten van opeenvolgende herinneringen en ingebrekestellingen zijn te uwen laste. Bij wanbetaling kunnen wij u interesten aanrekenen, aan de wettelijke intrestvoet, vanaf de vervaldatum van de factuur. Indien u recht heeft op een betaling van JAIMY ingevolge onze foutieve facturatie, dan heeft u tevens recht op de betaling van intresten aan de wettelijke interestvoet. De kosten van uw herinneringsbrieven en ingebrekestelling zijn in dit geval te onze laste.


4.2. De Dienst onderhoud van de verwarmingsinstallatie:


  • Het onderhoud omvat minstens het regelmatige onderhoud dat door de gewestwetgeving op datum van het aanbod wordt voorgeschreven, behoudens eventuele aanvullende controles die door die wetgeving worden voorgeschreven. Het onderhoud dekt niet de gevallen van uitsluiting die vermeld worden in artikel 3 hierboven. 
  • Het onderhoud wordt uitgevoerd op een werkdag, op een met de Klant overeengekomen tijdstip en op het adres waar de ketel zich bevindt. De Klant kan, ten laatste 48 uur vóór de geplande datum, de datum van de dienst kosteloos wijzigen en verplaatsen naar een tijdstip dat met de Professionele Dienstverlener wordt overeengekomen. Als de Klant minder dan 48 uur vóór de overeengekomen datum annuleert, kunnen annuleringskosten worden aangerekend. Het doel van het onderhoud is bij te dragen aan de goede werking en de lange levensduur van de verwarmingsinstallatie. De prestaties zijn er dus op gericht de conformiteit en de veiligheid van de installatie te waarborgen. 
  • De Diensten begrepen in het ‘onderhoud van de gasketel’ (hierna ‘gasonderhoud’) zijn de volgende: 
    • verificatie/controle van de goede algemene werking, van het expansievat, de branderinstellingen, de veiligheidssystemen, het verbrandingsmechanisme, de dichtheid en de gasdruk; 
    • reiniging van het verwarmingslichaam, de brander, de aansluitingen tussen de ketel en de rookgasschoorsteen, de sifon (indien nodig); en
    • officieel reinigings- en verbrandingsattest overhandigd aan de Klant. 
  • De Diensten begrepen in het ‘onderhoud van de stookolieketel’ (hierna ‘stookolieonderhoud’) zijn de volgende: 
    • verificatie/controle van de algemene goede werking en van het expansievat, de oliepomp, de afstelling van de brander, het verbrandingsmechanisme, de dichtheid en de olietoevoer; verbrandings- en trektest, afstelling fotocel; 
    • reiniging van het verwarmingslichaam, de brander, de elektroden, de aansluitingen tussen de ketel en de schoorsteen; en
    • officieel reinigings- en verbrandingsattest overhandigd aan de Klant. 


4.3. De Dienst Safety Check:


  • De Safety Check is een periodieke gespecialiseerde Dienst die zich richt op het verbeteren van de veiligheid in uw woning en het verhogen van uw gemoedsrust door middel van een 2-jaarlijkse controle van de aanwezige rookmelders op werking en plaatsing en in de gevallen waar van toepassing, de controle van CO melders. Deze Dienst wordt eens iedere 24 maanden uitgevoerd. Een gecertificeerde Professionele Dienstverlener voert een uitgebreide controle uit op locatie, met de volgende kerntaken:
    • Controle op werking: De Professionele Dienstverlener test alle aanwezige rookmelders en CO melders om te garanderen dat ze correct functioneren en voldoen aan de wettelijke normen; en
    • Analyse van plaatsing: De Professioenle Dienstverlener beoordeelt of de rookmelders en CO melders strategisch en correct zijn geplaatst volgens brandveiligheidsvoorschriften (zoals in gangen, trappenhuizen en nabij slaapruimtes).


Artikel 5. Dienstenvoorwaarden: Onderhoud van de verwarmingsinstallatie


5.1. De Dienst van onderhoud wordt slechts uitgevoerd als de ketel en de installatie beantwoorden aan de geldende reglementaire en/of technische normen en als de ketel geen gevaar vormt voor de veiligheid van de Professionele Dienstverlener die ter plaatse komt. 


5.2. De Overeenkomst is uitdrukkelijk niet van toepassing op de volgende zaken, en er kan dus ook geen onderhoud Diensten voor plaatsvinden: 


  • ketels met een vermogen hoger dan 70 kW; 
  • ketels die niet meer aan de regelgeving voldoen (te oud of niet regelmatig onderhouden) of die in slechte staat verkeren; 
  • ketels en hun installaties die onvoldoende toegankelijk zijn voor de Professionele Dienstverlener; 
  • installaties die niet zijn uitgevoerd volgens de regels van de kunst en/of volgens de geldende regelgeving; 
  • verouderde, niet-herstelbare installaties, met name wanneer onderdelen niet meer beschikbaar zijn, als die niet meer worden gemaakt of verdeeld;
  • installaties die beschadigd zijn door een doelbewuste handeling of kwaad opzet van de Klant;
  • elk gebrek en elke beschadiging of onbruikbaar maken van de installatie veroorzaakt door nalatigheid, slecht onderhoud, kwaadwilligheid of een wijziging van de installatie die niet strookt met de vakkundige aanbevelingen; 
  • installaties die zijn beschadigd door een verkeerde handeling, kwaadwilligheid of een oneigenlijke tussenkomst die aan de Klant kan worden toegeschreven, oorlog, brand, of schade als gevolg van natuurverschijnselen zoals vorst, overstromingen, stormen of aardbevingen; 
  • installaties die beschadigd werden door defecten aan het verwarmingscircuit of de schoorsteen. 


5.3. De verzoeken die gerelateerd zijn aan de volgende tussenkomsten, zijn niet begrepen in de Dienst ‘Onderhoud van de verwarmingsinstallatie’: 

  • dringende reparaties; 
  • het verhelpen van storingen aan de verwarmingsketel en aan voorzieningen buiten de verwarmingsketel zoals radiatoren en leidingen (bijvullen van water, ontkalken, ontstoppen, dichten van lekken in het verwarmings- of sanitaire circuit), mechanische ventilatie, regelsystemen, …; 
  • het herstellen van schade of storingen veroorzaakt door onjuiste handelingen van de Klant of een derde, tussenkomst door een derde, bevriezing, gebruik van abnormaal vervuild water of gas (veel stof, vettige en/of corrosieve dampen); 
  • tussenkomst wegens gebrek aan gas, elektriciteit of water; 
  • tussenkomsten na stormen en elektrische schade; 
  • werkuren voor de vervanging van het verwarmingslichaam; 
  • tussenkomsten die het legen van de installatie en/of het verplaatsen van de ketel en/of het verwijderen van de ketel vereisen; 
  • de verwarming opstarten aan het begin van het seizoen of uitzetten aan het einde van het seizoen; 
  • controle van de pH of TH van het water; 
  • tussenkomsten om bij de ketel, de leidingen of de omgeving ervan te komen; 
  • slechte werking van het expansievat en de veiligheidskleppen. Dergelijke verzoeken kunnen niet aan de Professionele Dienstverlener worden gericht; en 
  • de vervanging van onderdelen en de installatie ervan maken evenmin deel uit van de ‘Onderhoudsprestatie’ en worden dus door de Professionele Dienstverlener aan de Klant gefactureerd.


5.4 Als op de plaats van tussenkomst blijkt dat de aanvraag van de Klant niet onder de ‘Onderhoudsprestatie’ valt, worden de kosten voor verplaatsingen, werkuren en onderdelen met betrekking tot dit verzoek rechtstreeks door de Professionele Dienstverlener aan de Klant gefactureerd. 


5.5. Tijdens het onderhoudsbezoek wordt een inspectie van de ketel en de installatie uitgevoerd om te beoordelen of ze aan de voorwaarden van de Overeenkomst voldoen. Als aan een van deze voorwaarden niet is voldaan, worden de verplichtingen uit hoofde van de Overeenkomst opgeschort tot opnieuw aan de voorwaarden is voldaan. De Professionele Dienstverlener zal de Klant hiervan op de hoogte stellen en dit vermelden op zijn prestatiefiche. Hij kan op dat moment een kostenraming voor de reparatie opstellen, die de Klant vrij kan aanvaarden of weigeren. 


5.6. In de Overeenkomst is het verhelpen van storingen niet inbegrepen in het tarief van het abonnement. In het geval van storingen kan beroep gedaan worden op de HomeComfort Club responselijn zoals beschreven in artikel 4.1.


Artikel 6. Aansprakelijkheid


6.1. Behoudens letselschade is JAIMY, in geval van aansprakelijkheid, alleen verplicht tot de kosteloze vervanging van het geleverde onderhoud. 

JAIMY is in geen geval aansprakelijk als het onderhoud niet kan worden uitgevoerd door de afwezigheid van de Klant op een geplande afspraak, door de beëindiging van de Overeenkomst door de Klant zonder dat JAIMY in kennis werd gesteld of door het niet naleven van de voorwaarden voor de tussenkomst zoals eerder vermeld in artikels 4 en 5.


6.2. In geen geval zal JAIMY aansprakelijk zijn voor indirecte schade, gevolgschade, gederfde winst, of immateriële schade. De aansprakelijkheid van JAIMY is in elk geval beperkt tot het bedrag dat voor de betreffende Dienst is betaald door de Klant, gedurende de voorgaande 12 maanden. Deze beperking van aansprakelijkheid is niet van toepassing in geval van opzet of fraude.


Als er wisselstukken of andere goederen worden geleverd door de Professionele Dienstverlener, worden deze in principe door de fabrikant gegarandeerd op basis van de wettelijke conformiteitsgarantie van 2 jaar. 


6.3. De Klant neemt ten aanzien van derden, en in het bijzonder de buren, de volledige verantwoordelijkheid op zich voor eventuele schade die het gevolg is van de uitvoering van de Diensten. 


JAIMY is niet aansprakelijk voor storingen tijdens of na de tussenkomst die het gevolg zijn van de ouderdom van de installatie waarop de Dienst wordt uitgevoerd of voor onderdelen ervan. 


6.4. JAIMY is niet aansprakelijk voor:

(1) het gebruik van chemicaliën voor het ontstoppen van leidingen;

(2) eventuele storingen als gevolg van waterafsluitingen; of

(3) schade aan de steunelementen die wordt vastgesteld tijdens de werkzaamheden.


In dat geval zal de Professionele Dienstverlener voor de bijkomende werkzaamheden die uitgevoerd moeten worden, een supplement factureren aan de Klant.


6.5. JAIMY vereist van de Professionele Dienstverleners dat ze gecertificeerd zijn alvorens ze een onderhoud mogen uitvoeren. Indien JAIMY niet op de hoogte was van het verlopen van het certificaat of indien het certificaat niet waarheidsgetrouw was, kan JAIMY niet aansprakelijk worden gesteld voor de gevolgen van een onderhoud dat werd uitgevoerd door een Professionele Dienstverlener die niet in het bezit was van een geldig certificaat op het moment van het onderhoud.


Artikel 7. Prijs, Betalingen en Indexatie


7.1. Alle prijzen worden uitgedrukt in euro en zijn inclusief BTW of enige andere belasting opgelegd door de overheden. De prijzen zijn exclusief.


De Klant is de prijs verschuldigd waarmee akkoord is gegaan tijdens de laatste stap van het bestelproces en welke JAIMY in de ondertekende offerte heeft ontvangen. Kennelijke fouten in de prijsopgave, zoals evidente onjuistheden, kunnen ook na de totstandkoming van de Overeenkomst door JAIMY worden gecorrigeerd.


7.2. JAIMY behoudt zich het recht voor om de prijzen te allen tijde te wijzigen. Indien de prijs van een lopend abonnement gewijzigd wordt, zal de Klant hiervan schriftelijk dertig (30) dagen op voorhand op de hoogte worden gesteld. De Klant heeft vervolgens het recht om kosteloos de Overeenkomst te beëindigen. Het beëindigen van de Overeenkomst dient schriftelijk te gebeuren, overeenkomstig artikel 14.1. Indien de Klant de Overeenkomst niet opzegt of na de prijsverhoging gebruik blijft maken van de Dienst, is er een stilzwijgende aanvaarding van de verhoging van de prijs.


7.3. De maandelijkse prijs die de Klant betaalt voor het JAIMY HomeComfort abonnement wordt vastgelegd in de ondertekende bestelbon. De betaling gebeurt via domiciliëring. Bij automatische invordering (domiciliëring) geeft de Klant JAIMY de toestemming om doorlopende invorderingen te sturen naar de financiële instelling van de Klant om het verschuldigde bedrag aan te rekenen. De Klant is ertoe gehouden steeds voldoende middelen op de rekening te houden om deze betaling uit te voeren. JAIMY kan steeds nieuwe betaalmethoden toevoegen of verwijderen.


7.4 De prijs die de Klant betaalt voor het onderhoud van de verwarmingsinstallatie en de diensten van de Safety-check zijn inbegrepen in de maandelijkse overschrijving in de vorm van een voorschot op het onderhoud. De prijs die de Klant betaalt voor de diensten uitgevoerd na beroep op de HomeComfort Club responselijn zijn niet inbegrepen in de maandelijkse betalingen.


7.5. De maandelijkse betaling bevat onder meer een voorschot voor het onderhoud van de gas- of stookolieketel en de Safety Check. Als de Klant op het ogenblik van de uitvoering van het onderhoud van de verwarmingsinstallatie of de Safety Check een onvoldoende bedrag heeft vooruitbetaald, zal de Klant van JAIMY een factuur ontvangen die het saldo bevat dat rechtstreeks aan JAIMY moet worden betaald, na aftrek van de door de Klant vooruitbetaalde maandelijkse bedragen. Als de Klant dit saldo niet betaalt, wordt het reinigings- en verbrandingsattest of de documenten van de Safety Check pas afgeleverd nadat volledige betaling heeft plaatsgevonden. 

Als de Klant geen enkele maandbijdrage heeft betaald, kan er geen onderhoud van de verwarmingsinstallatie of Safety Check plaatsvinden. 


7.6. Wat de Dienst onderhoud betreft, omvatten de vaste tarieven het onderhoud van de installatie en de vervanging van onderdelen die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de eerder in artikel 5.1. beschreven prestaties. De verplaatsingen zijn begrepen in het vast tarief. Elk vervangen onderdeel wordt altijd aan de Klant gefactureerd. Noch de reiniging van de schoorsteenkanalen op elke verdieping, noch het herstellen van eventuele breuken of scheuren in het plafond ten gevolge van de werkzaamheden van de Professionele Dienstverlener zijn in het vaste tarief begrepen. 


7.7. Als de Professionele Dienstverlener zich moet verplaatsen, maar het onderhoud, de herstelling of de Safety Check niet kan uitgevoeren door een fout die niet aan de Professionele Dienstverlener te wijten is (bv. afwezigheid van de Klant, de Klant is niet aanwezig wanneer de Professionele Dienstverlener ter plaatse is), wordt de Klant een forfaitaire schadevergoeding van €50,00 Incl. BTW aangerekend ter vergoeding van de geleden schade.


7.8. Indien u, om welke reden ook, een factuur niet heeft betaald voor de vervaldag, dan sturen wij u een eerste herinnering. De kosten van opeenvolgende herinneringen en ingebrekestellingen zijn te uwen laste. Bij wanbetaling is een schadevergoeding verschuldigd die gelijk zal zijn aan 10% van het openstaande bedrag, en is de Klant onder dezelfde voorwaarden verwijlintresten verschuldigd op het openstaande bedrag a rato van 1% per begonnen maand.


Indien u recht heeft op een betaling van JAIMY ingevolge onze foutieve facturatie, dan heeft u tevens recht op de betaling van intresten aan de wettelijke interestvoet. De kosten van uw herinneringsbrieven en ingebrekestelling zijn in dit geval ten laste van JAIMY.


7.9. Eventuele terugbetalingen kunnen enkel uitgevoerd worden via de betaalmethode en op het rekeningnummer waarmee de originele betaling werd doorgevoerd door de Klant.


Artikel 8. Verplichtingen van de Klant


8.1. De Klant zal met name zorgen voor het volgende:


  • zijn persoonsgegevens bijwerken en elke adreswijziging (in geval van verhuizing) of elke wijziging die nuttig is voor de HomeComfort Club, het onderhoud, en de Safety Check meedelen (bv. als de Klant zijn verwarmingsinstallatie wijzigt, als hij zijn verwarmingsketel vervangt door een nieuwe, indien een alarm werd geplaatst enz.);
  • gevolg geven aan onze uitnodigingen een afspraak te maken voor het onderhoud van zijn ketel of de Safety Check;
  • aanwezig zijn op de geplande afspraak;
  • de Professionele Dienstverlener geven tot de ketel en de woning;
  • toezien op de netheid en toegankelijkheid van de installatie- en materiaalopslagruimten;
  • de Professionele Dienstverlener voor de duur van de werkzaamheden voorzien van een watertoevoer onder druk van het drinkwaternet en een stroomvoorziening met aarding en zekeringen; 
  • de werkfiche ondertekenen die de Professionele Dienstverlener na de tussenkomst opstelt, zelfs als op deze fiche vermeld staat dat zijn verwarmingsinstallatie niet voldoet aan de voorwaarden van deze Overeenkomst;
  • alle verschuldigde bedragen op tijd te betalen.


8.2. De niet-naleving van deze verplichtingen door de Klant kan leiden tot de niet-uitvoering of vertraging van een onderhoud, de Safety Check of de toegang tot de HomeComfort Club responselijn. JAIMY kan in dat geval niet aansprakelijk worden gesteld voor de eventuele gevolgen van deze niet-naleving of vertraging. Voor alle gevallen waarin de prestaties niet kunnen worden uitgevoerd wegens de niet-naleving van deze verplichtingen, moet de Klant zelf contact met ons opnemen.


8.3. De gebouwen waarin het werk wordt uitgevoerd en de inhoud daarvan worden door de Klant verzekerd tegen brandrisico's voor een voldoende kapitaal. De Klant ontslaat JAIMY van elke aansprakelijkheid in dit verband en ziet zowel voor zichzelf als voor elke in de plaats gestelde persoon af van elk verhaal tegen JAIMY in dit verband.


8.4. De Klant neemt de risico's op zich van de inrichting van de lokalen en de naleving van de bestaande normen op het ogenblik van het uit te voeren onderhoud van de verwarmingstoestellen en eventueel van de vervanging van deze toestellen door nieuwe, zonder dat wij of de Professionele Dienstverlener hiervoor aansprakelijk zijn, op welke manier en om welke reden dan ook. De schoorsteenkanalen moeten altijd door een erkende schoorsteenveger worden gecontroleerd.


8.5. De elektrische aansluitingen op ketels, boilers en waterverwarmers moeten altijd worden uitgevoerd door een erkende elektricien op kosten van de Klant. 


8.6. JAIMY is niet aansprakelijk voor eventuele schade als gevolg van onjuiste informatie en/of verlies van het wachtwoord van de Klant en de Klant vrijwaart JAIMY tegen eventuele aanspraken van derden.


8.7. De Klant is verplicht de productlabels, product- en gebruiksaanwijzingen en waarschuwingen geleverd door de professionele dienstverlener zorgvuldig te lezen en in acht te nemen. JAIMY is niet aansprakelijk voor eventuele schade door het niet opvolgen van productlabels, product- en gebruiksaanwijzingen en waarschuwingen en de Klant vrijwaart JAIMY tegen aanspraken van derden.


Artikel 9. Uitvoering van de Diensten


9.1. Wij zetten ons in om onze Klanten een dienstverlening van kwaliteit te bieden, die wordt uitgevoerd door de Professionele Dienstverleners. 


9.2. Het onderhoud van de verwarmingsketels en de Safety Check worden uitgevoerd door onafhankelijke, gecertificeerde Professionele Dienstverlener.


Artikel 10. Overmacht 


10.1. Overmacht is elke omstandigheid buiten de wil en controle van JAIMY die de nakoming van haar verplichtingen geheel of gedeeltelijk verhindert. Hieronder begrijpt JAIMY ondermeer maar zonder beperking: stakingen, onverwachte files, ongevallen op de Europese wegen, brand, bedrijfsstoringen, energiestoringen, storingen in een (telecommunicatie-) netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen en/of het op enig moment niet beschikbaar zijn van de Website, niet of niet-tijdige levering van toeleveranciers of andere ingeschakelde derden, … Overmacht zal geval per geval onderzocht worden.


10.2. In geval van overmacht worden de verplichtingen die voortvloeien uit deze Overeenkomst, met uitzondering van de verplichting tot betaling van een geldsom door eender welke partij, opgeschort gedurende de periode van de overmacht.


Artikel 11. Privacy 


11.1 Bij inschrijving op het aanbod, moet de Klant JAIMY zijn persoonsgegevens bezorgen. JAIMY bewaart ze voor de duur van de Overeenkomst. In geval van wijziging van zijn persoonsgegevens, in het bijzonder in geval van wijziging van zijn bankrekeninggegevens of adres, moet de Klant JAIMY daarvan in kennis te stellen. 


11.2 De Klant stemt in met de verwerking van de door hem verstrekte persoonsgegevens voor de volgende doeleinden: de uitvoering van de Overeenkomst, de facturering en de levering van de prestaties voor het onderhoud van de verwarmingsketel. 


11.3 Bovendien zijn alle bepalingen van ons Privacycharter, dat gepubliceerd werd op de Website, van toepassing op de huidige relatie met de Klant. 


Artikel 12. Overdracht 


De Overeenkomst mag door JAIMY worden overgedragen aan een derde partij zonder de voorafgaande schriftelijke toestemming van de Klant. 


Artikel 13. Herroepingsrecht 


13.1. De Klant beschikt als consument over een herroepingsrecht voor deze Overeenkomst, zonder betaling van een boete en zonder opgave van redenen. De herroepingstermijn loopt af 14 dagen na de datum van sluiting van de Overeenkomst op afstand.


13.2. Mochten er in het kader van de Overeenkomst reeds werken zijn uitgevoerd wanneer de termijn voor het herroepingsrecht nog niet verstreken is, kan de Klant nog steeds de Overeenkomst herroepen. De reeds uitgevoerde werken worden echter steeds aangerekend aan de Klant.


13.3. Om zijn herroepingsrecht uit te oefenen, stelt de Klant JAIMY in kennis van zijn voornemen de Overeenkomst te herroepen. De Klant kan hiertoe alle schriftelijke middelen gebruiken, op voorwaarde dat dit resulteert in een ondubbelzinnige verklaring van zijn beslissing om de overeenkomst te herroepen. 


13.4. Als de Klant vraagt dat de Diensten worden geleverd tijdens de herroepingstermijn, is hij een bedrag verschuldigd dat in verhouding staat tot de reeds geleverde diensten op het moment dat hij ons op de hoogte stelt van zijn herroeping van de Overeenkomst. 


13.5. Hieronder staat een modelformulier voor herroeping dat de Klant kan gebruiken om de Overeenkomst te herroepen. 


Aan: JAIMY, Karel Rogierplein 11, 1210 Brussel, homecomfort@jaimy.be


Hierbij delen we u mee dat we onze overeenkomst met de volgende gegevens herroepen: 

Overeenkomst ONDERHOUD KETEL nr. 

Abonnementsformule met vooruitbetaling voor het regelmatige onderhoud van de verwarmingsketel 

Bestelling van (DD-MM-JJJJ): / / Klantnummer: Naam van de Klant (zoals vermeld in de overeenkomst): Adres van de Klant (zoals vermeld in de overeenkomst): Straat: Nr.: Bus: Postcode: Gemeente: 

Handtekening(en) van de consument(en): (alleen als dit formulier wordt ingediend in papieren vorm) Datum (DD-MM-JJJJ): / / 

(*) Schrap wat overbodig is 


Artikel 14. Opzeggen van de Overeenkomst


14.1. Zowel de Klant als JAIMY kunnen de Overeenkomst op ieder moment beëindigen, met inachtneming van een opzegtermijn van één (1) maand, te rekenen vanaf de eerste dag van de maand volgend op de maand waarin de opzegging werd gedaan.


14.2. De Overeenkomst kan enkel schriftelijk worden opgezegd door een mail te sturen naar homecomfort@jaimy.be met daarin uw naam, contactgegevens, type overeenkomst en een duidelijke, ondubbelzinnige verklaring van intentie om de Overeenkomst op te zeggen.


14.3. Gedurende de opzegtermijn blijft het abonnement volledig van kracht. De Klant en JAIMY zijn gehouden hun respectieve verplichtingen na te komen.


Artikel 15. Klachtenprocedure


JAIMY doet het mogelijke om haar Klanten tevreden te stellen. Als de Klant toch klachten zou hebben over de Dienst, kan deze JAIMY contacteren via e-mail homecomfort@jaimy.be of telefonisch +32 (0)2 615 14 17. Daarnaast kan u met uw klacht ook steeds terecht bij het ODR-platform van de Europese Commissie via volgende link: http://ec.europa.eu/odr.


Artikel 16. Toepasselijk recht en bevoegde rechter


De Overeenkomst is onderworpen aan het Belgische recht. Alle geschillen die hieruit voortvloeien, zijn onderworpen aan de bevoegdheid van de rechtbanken van Brussel, tenzij een bepaling van dwingend recht, in het bijzonder voor de Klant-consument, deze bevoegdheid aan een andere rechtbank toewijst. 


Artikel 17. Overige bepalingen 


17.1. Het niet of laattijdig uitoefenen van de rechten door JAIMY bij eventuele overtreding door de Klant kan niet aanzien noch geïnterpreteerd worden als een verklaring (expliciet of impliciet in zijn geheel of in een deel) van afstand haar rechten, noch vormt dit een beletsel voor de uitoefening van deze rechten. Een verklaring van afstand van rechten dient steeds uitdrukkelijk en schriftelijk gedaan te worden. In het geval er een uitdrukkelijke een schriftelijke afstand van een recht werd gedaan door JAIMY in een specifieke omstandigheid, dan kan dit niet begrepen worden als een afstand van recht.


17.2. Deze Algemene Voorwaarden zijn steeds beschikbaar via de Website. JAIMY behoudt zich het recht voor deze algemene voorwaarden te wijzigen. Van eventuele voorgenomen wijzigingen zal JAIMY de Klant ten minste zeven (7) dagen van tevoren schriftelijk via e-mail op de hoogte stellen. Mocht de Klant bezwaar hebben tegen de gewijzigde voorwaarden, dan heeft deze de mogelijkheid de Overeenkomst te beëindigen door JAIMY schriftelijk te contacteren, met inachtname van de opzeggingstermijn vermeld in artikel 14.1. Indien de Klant de Overeenkomst niet (tijdig) beëindigt of opzegt, en de Klant blijft vanaf de aangekondigde ingangsdatum van de gewijzigde algemene voorwaarden gebruik maken van onze diensten, dan zijn de gewijzigde algemene voorwaarden vanaf dat moment op de Overeenkomst van toepassing.


17.3. Indien één of meerdere bepalingen van deze Algemene Voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk onwettig, nietig of voor enige andere reden niet afdwingbaar zou(den) zijn, dan zal deze voorwaarde geacht worden te kunnen worden afgescheiden van deze Algemene Voorwaarden en niet de geldigheid en afdwingbaarheid van de overige bepalingen beïnvloeden. 


Artikel 18. Contactgegevens


Naam: Jaimy NV

Adres: Rogierplein 11, 1210 Brussel

Ondernemingsnummer: 0699.693.365

Btw-nummer: BE 0699.693.365.

Telefoonnummer: +32 (0)2 615 14 17

E-mailadres: homecomfort@jaimy.be